PENEGASAN @ PERINGATAN
SEGALA APA SAHAJA YG DI TULIS DI BLOG INI ADALAH HAK PERIBADI SAYA.. KAWAN2 MAHUPUN RAKAN SEPEJABAT & JUGA AHLI KELUARGA YG MUNGKIN DAN KONON AKAN TERASA SILA ABAIKAN KERANA PERASAAN ANDA TIDAK AKAN DI LAYAN.. KERANA HANYA DI SINI TEMPAT SAYA BERCERITA KISAH GEMBIRA MAHUPUN SEDIH. HARAP MAKLUM!

Sunday, July 26, 2009

lontong?

Salam..
huh bznya minggu ni... sian blog den..
ok la pagi tdi kan bli lontong... sbb teringin sgt2
tp bleh la dr tak de kan..
tak sama mcm lontong kat Johor..
kalo korang tahu kat mana lontong kaw kat kl ni kongsi la
tp kalo nak sedap balik johor laa mkn pagi raya kan hahahah
ok la jom telan air liur tgk gambar lontong yg nmpk agak sedap...
gambar ni ihsan cik google..

Wednesday, July 15, 2009

Jom Hisap Rokok!!!

salam...
selamat pagi sahabatku sekian..semoga hari ini lebih baik dari smlm ok amin..haaa best kan tajuk ita.. haa meh layan gambar ni...

tgk banyak tak kotak rokok...

satu laci kat belakang ita penuh dengan kotak rokok yg kosong.. ni angkara dua org amoi kat opis ita yg merokok tu la... haaa nk tahu kenapa kt org mtk kotak2 rokok tu.. sbbnyaaaaa kt org nk wat poster hahahahah.. idea ni dtg bila dpt claim dr JB branch.. bau rokok semua kertasnya..
mcm letak dlm kotak rokok.. so kt org nk kena kan abg lias jer... tuk poster tu.. tp skrg poster tu dah laku ramai plak yg request... ada yg nk bg laki la..ada yg kononya tuk diri sdri la poyo sgt la tuh.. tp bkn sempat buat pun kerja byk.. kalo ada pun siap skit pastu terbengkalai..

haa ni la hasilnya yg tak kreatif langsung tu..

tp kan ari tu ita pi 7e tau.. saja nk cari2 barang nk mkn heee :) pastu tahu tak ada org jual tempat rokok kat luar 7e.. punya la susah2 kerajaan Malaysia letak gmbr2 tu... tp dia org tak kisah pun.. makin diorg tukar ada hmm nk wat mcm mn kan.. walaupun kerjaan naik kan cukai rokok setiap kali belanjawan.. tp semakin ramai juga org hisap rokok..

p/s: ita yg potong kotak rokok tu pun dah pening dengan bau rokok.. ita yg potong gambar2 tu rasa mual.. tgk gambar2 tu tau.. isshhhh

jom katakan TAK NAK pada ROKOK!!!!

Tuesday, July 14, 2009

Santai di Sungai Tekala & Empangan Semenyeh

salam..
selamat pagi merangkap tengahari..
dah ari selasa eh... tak lama lg dah nk puasa kan..
ok la ita nk citer.. pasal citer lama2
ni masa ita tak tahu nk buat apa..
dok kat umah boring..
siyes weh masa ni ujung bulan
duit tak de sengkek gila..
tp gagahi juga ita,, lia osmate ita gan kawan cium molot cik zura
pi sugai tekala.. dengan tak berbekalkan apa..
korang bayangkan main air tak mkn pehhh
siyes lapa.. nasib baik la dlm bag ada nips..
tu jer la yg kt org mkn huhuu

NI LA EMPANGAN SEMENYEH.. JOM PERGI..

ok pada yg nk pi sungai tekala.. korang masuk kena bayar sehinggit..
ok la kan sg tekala ni adalah Taman Negeri Nelangor..
ok la pada yg pi dr ampang kan..
bleh ikut jalan ke bkt ampang.. pastu kan ikut sign board eh hehehe
kalo dr ampang korang bleh nmpk Empangan Semenyeh..
empangan yg membekal air tuk seluruh Selangor..
alaaa yg wat berlakon citer kesukaan korang tu sembilu kasih heee :P
ok apa lagi pada yg blom pernah pergi meh jom pergi..

KEADAAN YG AGAK MENYEGALKAN + LAPA HEE :)
ZOOM MALAYSIA..
negara kita byk tempat yg menarik
peace muaaah!!
Wasalam..

Monday, July 13, 2009

SEKILAS..

Salam...
selamat mlm sahabat sekian..
semoga kt lebih sihat dan sentiasa di rahmati Allah amin..
entry ita kali ni.. sekadar sekilas pandang tuk korang
sambil memdoakan adik osmate ita.. cik liyana a.k.a nana cepat
sembuh dr musibah yg melanda beberapa hari lalu..
semoga nana cepat sembuh...


tak tahu nk ckp mcm mn kebetualan atau apa?...
sebelum ita dpt tahu nana kena kemalangan
mlm tu ita mimpi nana berdarah2 ..
bila sedar2 kenapa la ita mimpi nana..
jumaat tu ita pi kerja gan seribu pertanyaan
tp diam je sbb angap mainan tdo..
sampai la ita on facebook osmate ita
letak status semoga adiknya cpt sembuh baru la tahu..
apa2 pun semuanya dah ok..
semoga nana cepat sembuh dan sihat..
amin

jaga mkn eh.. jgn mn kicap.. mkn sayur je :)
jaga diri walaupun jauh dekat di hati..
jom pi blog nana
http://nunalifnunalif.blogspot.com

flake!!!

salam...
selamat pagi kengkawanku..
mulakan pagi ini dengan senyuman ok!
semoga hari ni lebih baik dari hari-hari sebelumnya..
mesti ari isnin ni mood kerja kurangkan
tp jom kita kuatkan semangat..

..inilah coklat yg cedap tu..

alamak terlupa sudah... nampak tak coklat ita yg sedap tu..
ni coklat rasanya tak der kat sini... bos laling ita bawa dr new zealand katanya..
ada lebih satu bila semua kengkawan opis dia dah amik.. so dia bg ita..
coklat ni sedap la... seyis tp dia rapuh nama pun flake kan?
coklat ni keluaran cadbury
nama penuh colkat ni THE CRUMBLIEST FLAKEST MILK CHOCOLATE..
kalo ada nampak kat sini ita nk.. ada sapa2 tahu tak heee
ok la daaaa... wat keja elok ok!!

Sunday, July 12, 2009

saya dah confrim - alhamdulillah

salam..
selamat pagi kengkawan ku semua... dan selamat pagi juga wat blog ku...
jom kt sedekahkan AL-FATIHAH wat ahli keluarga kita telah menyambut seruan ilahi
semoga rohnya tenang dan di tempatkan di kalangan orang-orang yg beriman amin AL-fatihah..

berbalik kepada citer kompom ita..
Alhamdulillah dah genap 6 bulan ita kerja di damansara jaya... atas rezeki yg telah di berikan ita dpt bertambah sedikit rezeki.. terima kasih ya Allah..

komitmen kerja...
wah berkerja di kompeni penghantaran melalui darat, udara dan air mmg byk sgt kerja.. lagi2 di bahagian account... yg mempunyai byk cawangan.. tp saya ita suka sgt.. sbb ni la kerja paling best yg pernah ita dpt.. sbb keja byk sgt sehinggakan tak sedar tba2 rehat tba2 balik tp agak penat kena kuat metal gak.. iya byk cawangan mcm2 plak peragainya kan... jadi kena kuat la kalo tak kena buli.. lagi la ita ni baru... lagi la kan..

haa ni diantara gambar terbaru la gitu heee :)
semangat tuk diri ita sendiri...
lakukan kerja dengan baik..kuatkan semangat..
kalo ada peluang dan rezeki menyebelahi ita. dengan pengalaman yg ada ita akan cari keja yg lebih baik.. amin..

tuk kengkawan semua.. semoga kengkawan ita gak akan dpt kelebihan rezeki amin..

Saturday, July 11, 2009

citer sakit gigi ari tu

salam rindu pada blog kesayangan ku.. dan kepada kengkawanku yg disayangi ceh wah mcm masuk pertandingan syarahan plak heee :) mulakan hari dengan senyuman dan bismillahirahmanirahim semoga kita semua di berkati amin..

ok la tak tahu nk citer per sbb terlalu sibuk.. dengan keja membuatkan terpaksa melupakan diri tuk update blog sian kan heee mintak simpati lagi kan.. hahahah

balik kenduri cari klinik gigi

nak tahu pasal citer gigi ari tu.. tak nak tahu pun nk citer gak hee... hahaha ok la tahu tak ari tu sblm ita ke klinik gigi ita ke kenduri kawin dlu... sakit gigi ari jumaat sabtu ahad cuma makan ubt tahan sakit jer.. tapi tak bertahan akhirnya... btul org kata ada tiga sakit yg telalu sakit.. sakit nak mati.. sakit nak beranak gan sakit gigi huhuhu...

akhirnya.. ahad tu balik dr pengantin trus cari klinik gigi.. bengkak gusi semankin serius sampai dr ujung gusi dah ke depan plak huhuhu sakitnya hanya Tuhan je yg tahu.. ok la di pendekkan citer.. sampai klinik kena wat sedikit pembendahan sbb dalam gusi yg bengkak tu ada darah.. dah la ita ni penakut.. pucat lesi muka ita.. mula2 dia bius 3 kali je... masa cucuk bius tu sakit gila.. tp bila masih tak kebas lagi ke cucuk lagi huwaaaa mak tolong!!!!!! sakit...... bila dah kebas keja2 mengeluarkan darah disiapkan.. dan akhirnya selesai..

setelah bius cinta ilang huhu

dan ita masa tu sgt mamai... huhu rasa tak jejak tanah.. kebas tu bertahan sehingga 3 jam... lepas tu sakit semula kena la mkn ubat tahan sakit.. 4 hari lepas tu baru baik... sian kan... hmmm kat opis diam je.. apa bleh buat sabar jer la..

sesungah penyakit yg dtg adalah tuk mengahapuskan dosa2 kecil kita.. ita sebagai hambanya terima dan redha dengan kehendakNya...

TERIMA KASIH BUAT HOUSEMATE TERSAYANG CIK LUCKYLIA YG BAWA KITE PI KLINIK MEKASIH BYK2 TAU.. SEMOGA SEMUA YG TERBAIK WAT AWK... WAT MAK TERIMA KASIH GAK.. SBB LAYAN KT MERENGEK SAKIT.. WAT MY LALING THANKS GAK LA.. HMM

Wednesday, July 8, 2009

TERBENGAKAI

Salam kengkawan...
terima kasih kengkawan eh yg singah blog ita ni..
walaupun tk berupdate hmm sian kan..
kalo ada labah2 dah bersawang kan heee
iya la mmg tak sempat langsung la skrg ni..
gigih sgt berkerja sampai tak sempat hmm
kena kembalikan semula update blog..
dan singah blog kawan2..
mtk maaf byk2 eh...

Kongsilah!