PENEGASAN @ PERINGATAN
SEGALA APA SAHAJA YG DI TULIS DI BLOG INI ADALAH HAK PERIBADI SAYA.. KAWAN2 MAHUPUN RAKAN SEPEJABAT & JUGA AHLI KELUARGA YG MUNGKIN DAN KONON AKAN TERASA SILA ABAIKAN KERANA PERASAAN ANDA TIDAK AKAN DI LAYAN.. KERANA HANYA DI SINI TEMPAT SAYA BERCERITA KISAH GEMBIRA MAHUPUN SEDIH. HARAP MAKLUM!

Wednesday, February 20, 2013

matang tak matang sedia ke tak sedia

assalamualaikum dan salam sejahtera

hari ini nak buat luahan perasaan. tak kisah la kalau ada yang terasa tujuan saya buat blog ni pun untuk membuat luahan perasaankan..

kisah bermula bila berborak dengan sesorang mengatakan suami saya tidak bersedia untuk jadi bapak kepada anak saya..

sedap mulut berkata-kata eh sila tengok diri sendiri sebelum kata orang.  dah bersedia ke jadi bapak atau suami. kalau belum bersedia  jangan kata orang.

ok sampai sini saya diam.  Allah adil kan? tak tunggu mati nk balas akhirnya nmpk juga siapa yg x bersedia untuk jadi bapak bkn saja bapak tapi suami

alhamdulillah

dan baru2 ni kau kata suami aku akan hidup susah kalau mak dia dah tak de nnt. siapa kau nk cakap kami akan susah?

kau tahu gaji aku bape ker?
kau tahu gaji suami aku buat apa?
bayar rumah/makan minum pakai isteri anak dia/bil2 semua bkn mcm kau rumah pun x perlu bayar.  sakit pun tak perlu bayar.  bersyukur dari mendoakan orang yg tak baik.

aku redha lagi kali ini dengan apa yang kau kata aku.  mungkin Allah maha mengetahui dan mungkin satu hari nanti kau pula merasa apa yg aku rasa.


pesanan buat semua
jangan mengata benda yang tak baik benda yg belum tahu lagi akan berlaku. takut nanti balik pada diri sendiri.


alhamdulillah aku bahagia dengan suami dan anak aku.. rezeki keluarga saya melimpah ruah dengan hadirnya puteri sulungku nurul fatihah. terima kasih ya Allah atas nikmat mu ini dan jadikan aku hambamu yg redha dan mensyukuri semua yg telah Kau berikan YaAllah amin.

3 comments:

ch@ said...

mesti org tu nmpk en farhan kekok memegang fatihah. normalla tu bapa baru kan, lama2 nnt biasalah. sedangkan kita pun tak pnh pegang bb, dah ada anak sendiri kena jugak pegang, dah tiga pun. hahaa... abi mmg biasa ngn bb sbb dia jaga adik2 dia. biar je la org nk kata. kita jaga family kita.

PaanMFR said...

Orang yang cakap tu nak dukung fatihah pun tak berani

Sumijelly Sumi said...

uit,.... mulut longkang sapa ckp gitu.. dia dha kawen lom? kalu lom kawen suh dia kawen dulu baru cakap....

kalu kak shila jumpa org tu memang kene lazer dah... sukati jer ckp mcm tu ka torg... choiiii

Sumijelly.com

Post a Comment

Kongsilah!