PENEGASAN @ PERINGATAN
SEGALA APA SAHAJA YG DI TULIS DI BLOG INI ADALAH HAK PERIBADI SAYA.. KAWAN2 MAHUPUN RAKAN SEPEJABAT & JUGA AHLI KELUARGA YG MUNGKIN DAN KONON AKAN TERASA SILA ABAIKAN KERANA PERASAAN ANDA TIDAK AKAN DI LAYAN.. KERANA HANYA DI SINI TEMPAT SAYA BERCERITA KISAH GEMBIRA MAHUPUN SEDIH. HARAP MAKLUM!

Saturday, May 30, 2009

senyum tak bererti gembira

" Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari,
DIA datangkan hujan petir.
Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari,
rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi yang indah. "

di sebalik kedukaan yg berlaku pasti ada kegembiraan..
sebebalik kesusahan yg berlaku pasti akan dtg kesenangan..

dan semua yg berlaku pasti ada hikmahnya..

terlalu byk dugaan dlm hidup.. terlalu byk kesedihan dlm hidup..
hmmm hati menagis tak sapa tahu..
kerana senyum di wajah dptku sorokkan isi hati..

sampai bila ada dugaan.. sampai bila harus begini...
sampai bila hmmm aku harus berdoa..
kuatkan hati... tabahkan diri...
semua yg terjadi ada hikmahnya..

jika kt nak kan sesuatu senang kt dpt...
nnt kita mudah lupa..
jika tiada dugaan..
nnt kt tak rasa nikmatnya...
kt akan hargainya..
kerana susah tuk kt dptkannya...

10 comments:

JIVEBUMZ said...

kadang2 kita terpaksa senyum untuk sembunyi kesedihan di hati.. kadang2 kita terpaksa berpura2 demi kebaikan bersama.. sampai bila kita nak menjaga hati org lain? sampai bila kita nak makan hati sendiri.. huhu sabar yer dik.. banyak2 bersabar dan dekatkan diri pada ALLAH swt.. itu adalah jln yg paling terbaik untuk kita hadapi segalanya...

dir&fara said...

dir setuju!! kadang2 nak dapatkan yang kite idamkan tu memang senang, tapi duak tgaan lepas memiliki tu kite tahu lagi.. kadang2 ujian terus mendatang bile dah dapat ape yg kite idamkan tu, cume allah nak tgk sejauh mane kite bersyukur dengan ape yang telah diberikan.. cthnye dir, nak sgt pakai kereta sendiri, sekejap je dah dapat.. tapi maybe ade yang dir salah langkah, sampai skang kereta dir tu macam2 prob dtg.. tapi dir tetap redha dan akan terus ngan kereta tu.. ehehe

cIk pEnNa said...

itu suma adalah lumrah 1 kehidupan..
suatu kehidupan itu tidak indah jika tidak disulami dengan dugaan & cabaran..

doanya,
moga kita sume menjadi kuat dlm menghadapi dugaan & cabaran hidup..

kite pasti akan menghargai "ia" pabila kite sedar bukan mudah untuk memiliki "ia"..

;)

PuteriSatu said...

dari dulu akak suka kata-kata tuh...indah sungguh kan....

Eita said...

kak jivebumz thanks sgt2 mengalir air mata... seperti akak merasai apa yg ita rasa... thanks akak.. ita akan terus berdoa... terima kasih sgt...

Eita said...

dir...
thanks sgt2 :)
btul tu dir benda yg senang kt dpt
byk pulak dugaan yg dtg..
namun kt kena tabah
terima kasih dir... kerana kata semangat ni :) ita hargai sgt

Eita said...

cik penna
miss u bebeh..
btul tu... semuanya lumrah dlm kehidupan kt.. tuk menguji ketabahan kt... thanks sgt2 ya...

Eita said...

kak putri satu..
kata2 ni mmg best sgt2


dan tuk semua..
terima kasih atas nasihat korang...
sekurangnya.. ada sedikit senyuman terukir di hati... terima kasih kengkawan...

atty's said...

tu ar..kdg2 kita senyum.tp org tak tau kita berduka..

hudd said...

ko telah bertuah sebab di TAG oleh aku.. sila ke blog aku k. TQ

Post a Comment

Kongsilah!