Wednesday, January 6, 2010

TERUJA...train aliran kelana jaya yg baru


salam

hari ni sgt teruja
bila balik keja dpt naik tren
aliran kelana jaya yg baru dan panjang...
senok sgt sepanjang 7 hari beroperasi ini
la kali pertama ita dpt naik..
rasanya bkn ita sorang jer yg teruja
tp rasanya mcm semua org tersenyum-senyum
sendiri bila dpt naik tren baru..
maklumla panjang plak tu...
ok la ni ita kongsi skit info dr web rapidkl ok
gmbr amik guna handphone tak jelas sgt..
tp bleh la tuk jamu mata

muka terujaku mesti la ada kan hik3

gitu la keadaan dalam dia...
rasa nk lari dr ujung sana sampai ujung sini..
ok laaaa star pun panjang gak kn..
tp star ada sekat2 putra ni terus je menanjang..
harap2 esk dpt lg.. hehehe :P
peace muah ..
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=


FACT SHEET OF 4-CAR TRAIN

Background

Supplier: Bombardier Hartasuma Consortium

Expected to be in operations end 2009


Exterior Dimensions

Height TOR (Top of Rail) to top of air conditioning: 3.440 m

Width of car: 2.65 m

Length of 4 car train, coupler to coupler faces: 67.1 m

Width of clear door opening: 1600 mm

Height of door opening: 1910 mm

Number of seats per car: 32

Speed

Maximum normal operational speed: 80 km/h

Maximum peak operating speed: 90 km/h

Curvature

Minimum curve radius, mainline: 70 m

Minimum curve radius, depot: 50 m

Capacity per car

(standees + seated)

@ 4 pass./m2 (2.7 sq.ft./pass)

102 + 32 = 134

@ 6 pass./m2 (1.8 sq.ft./pass)

153 + 32 = 185

@ 8 pass./m2 (1.35 sq.ft./pass)

204 + 32 = 236

SUMBER KLIK SINI: RAPIDKL


2 comments:

  1. wow! one day nak bawka cik oni naik kemudahan awam la, mesti dia suka kan? eee...lamanya tak naik LRT or monorail.

    ReplyDelete

PENEGASAN @ PERINGATAN
SEGALA APA SAHAJA YG DI TULIS DI BLOG INI ADALAH HAK PERIBADI SAYA.. KAWAN2 MAHUPUN RAKAN SEPEJABAT & JUGA AHLI KELUARGA YG MUNGKIN DAN KONON AKAN TERASA SILA ABAIKAN KERANA PERASAAN ANDA TIDAK AKAN DI LAYAN.. KERANA HANYA DI SINI TEMPAT SAYA BERCERITA KISAH GEMBIRA MAHUPUN SEDIH. HARAP MAKLUM!

Kongsilah!