Friday, August 19, 2011

KOC WANITA - "setiap hari ada LELAKI"




KOC Wanita?

pada yg tingal atau berkerja dia perlu menaiki komuter tentu rasa gembira dengan adanya KOC wanita. di sini ita nk kongsi sedikit pendapat terpulanglah pada sesiapa yg tidak boleh terima. alhamdulillah dengan rezeki yang bertambah ita juga mengunakan pengangkutan ini & sentiasa memilih KOC WANITA. selama 19 hari memaiki komuter hari terasa hendak bercerita tetang KOC yg menarik ini :)
sila fahamkan gambar rajah di atas.
(masa sekolah darjah satu lagi dah belajar fahamkan gambar rajahkan?)

KOC wanita - "SETIAP HARI ADA LELAKI" knp?

1. salah satu sebab yg paling ketara adalah masalah pada wanita yg suruh mungkin teman lelaki mungkin suami masuk sekali dengan alasan tak apa boleh sahaja.. kata-kata ini mmg keluar setiap kali mereka hendak masuk ke pintu. mungkin bila ada tindakan dan denda berkuatkuasa baru hendak prihatin mungkin..

2. segelintir daripadanya lelaki yg naik komuter ni warga asing. "MUNGKIN" dia tidak tahu membaca atau segaja suka nak naik tempat yg RAMAI PEREMPUAN kan?

3. hanya di stesen KL Sentral sahaja ada staff yg memantau KOC WANITA ini supaya lelaki tidak masuk.. di stesen lain xde pun boleh suka hati nk duduk mn.(mintak maaf jika salah sbb perjalanan ita hanya dari KL Sentral Ke Batu 3)

4. sikap sesetengah wanita ni kadang2 mencuit hati pula. ialah manalah tak rasa nk gelak. kalau ada lelaki yang duduk di KOC wanita.. satu atau dua org dalam tren buat muka tak puas hati macam marah la konon. selebihnya berdiam diri dan satu dan dua orang sahaja yg akan tegur mtk lelaki itu tukar koc.

5. berbalik pada cerita no 1 td. tidak di nafikan ada juga lelaki yg prihatin dan mugkin malu bila isteri dia kata tak pe boleh saja.. suami dengan sdrinya akan tuka koc.. yg ni mmg ita hargai. TAHNIAH KERANA PRIHATIN!

rasanya setakat ini cerita KOC WANITA.. mungkin lepas ni kt cerita pasal TIME KOMUTER, KOMUTER, SIKAP ORANG YG MENAIKI KOMUTER, & MUNGKIN KTM SDRI.. TUNGGU NEXT EPISOD bila ita rajin hahaha..

nota eitakz: salam ramadan yg ke 19 baru nk update blog tu pun kena paksa dengan darling i hmm malas...


4 comments:

  1. adehh klu tak konpom bersawang, banyak lalang je kat blog ni :p

    ReplyDelete
  2. kalau x update nanti kene rotan

    ReplyDelete
  3. kak ako.. bukan setakat lalang.. dah ada kayu balak hahahha

    ReplyDelete
  4. paan kusayang selamanya... update la ni :)

    ReplyDelete

PENEGASAN @ PERINGATAN
SEGALA APA SAHAJA YG DI TULIS DI BLOG INI ADALAH HAK PERIBADI SAYA.. KAWAN2 MAHUPUN RAKAN SEPEJABAT & JUGA AHLI KELUARGA YG MUNGKIN DAN KONON AKAN TERASA SILA ABAIKAN KERANA PERASAAN ANDA TIDAK AKAN DI LAYAN.. KERANA HANYA DI SINI TEMPAT SAYA BERCERITA KISAH GEMBIRA MAHUPUN SEDIH. HARAP MAKLUM!

Kongsilah!