PENEGASAN @ PERINGATAN
SEGALA APA SAHAJA YG DI TULIS DI BLOG INI ADALAH HAK PERIBADI SAYA.. KAWAN2 MAHUPUN RAKAN SEPEJABAT & JUGA AHLI KELUARGA YG MUNGKIN DAN KONON AKAN TERASA SILA ABAIKAN KERANA PERASAAN ANDA TIDAK AKAN DI LAYAN.. KERANA HANYA DI SINI TEMPAT SAYA BERCERITA KISAH GEMBIRA MAHUPUN SEDIH. HARAP MAKLUM!

Friday, June 29, 2012

breakfast mudah -biskut hancur dengan telor

tadi pagi selepas en suami pergi kerja tak tahu nak makan apa..
nak masak nasi malas nk mkn sorang2
masak nasi kena masak lauk kan?
jadi tiba-tiba teringat pula makanan
yg en suami selalu buat bila keluarga dia tak de kat umah.
dia kata mak dia ajarkan.. kalo mak dia ajar mak mertua aku la kan.
hahahahah sengal..
oklah meh kongsi skit..


resepi asalnya mcm ni
biskut masin ikut suka cream creaker ke apa2 la tak kisah.. pecahkan dan lembutkan dengan air sikit.pastu pecahkan telor dlm kuali letak biskutnya jgn kacau pusingkan je pastu angkat makan. leh la letak apa korang suka.. sos, serunding ke apa2 la x kisah pastu masuk mulut makan senang kan.. 


yg aku cuba buat pagi tadi  plak mcm ni 


1.setengah biji bawang besar, 
2.seulas bawang putih
3.2 biji cili padi
(bahan 1,2 & 3 di potong halus)
4.biskut hup seng cream creker - 10 keping
5.telor 2 biji
6.daun sup ikut suka.
cara-caranya ialah
satu sudu minyak masak tuk tulis bawang gan cili bg dia layu2 je. selepas tu pecahkan telor  dan masukkan biskut yg telah dipecahkan dan di lembikan td  dlm kuali.. pusing2kan je jgn kacau nnt hancur jadi mcm ita punya agak-agak telo masak taburkan daun sup.. oh lupa ita letak secubit garam buat rasa. tak letak pun x pe sbb biskut tukan dan masin. :)


dan boleh di makan nk letak sos bleh x letak pun x pe sbb dah ada cili hehe.. benda ni sgt2 mengenyangkan..

No comments:

Post a Comment

Kongsilah!