PENEGASAN @ PERINGATAN
SEGALA APA SAHAJA YG DI TULIS DI BLOG INI ADALAH HAK PERIBADI SAYA.. KAWAN2 MAHUPUN RAKAN SEPEJABAT & JUGA AHLI KELUARGA YG MUNGKIN DAN KONON AKAN TERASA SILA ABAIKAN KERANA PERASAAN ANDA TIDAK AKAN DI LAYAN.. KERANA HANYA DI SINI TEMPAT SAYA BERCERITA KISAH GEMBIRA MAHUPUN SEDIH. HARAP MAKLUM!

Saturday, November 8, 2008

Manusia Belaja dari kesilapan

kenapa ari ni wat tajuk mcm pelik jer ek... hmm tak pelik tp benar.. dari kesilapan la kt belajar utk memperbaiki sesuatu.. bg aku.. mengaku kesalahan mmg sukar.. menerima tentangan org lain juga suka sukar... aku tak nafikan semua ni.. tp pada pendapat peribadi aku sediri.. menugur kesilapan org utk kebaikan itu baik.. dr menuduh org bukan2.. aku faham kengkonon tak nk menegur takut org kecik ati takut org tu ni la... sepanjang aku hidup di alam pekerjaan dan dewasa ni macam manusia yg aku jumpa.. tp btul kata pepatah RAMBUT SAMA HITAM HATI LAIN-LAIN.. sahabat suka memang mudah di cari sahabat duka.. sapa ada tak de.. kecuali keluarga sdri..

dan aku plak lebih suka diamkan diri.. dlm diri aku tak pernah mengajar diri supaya dendam dan bermusuh dengan sesiapa.. aku tahu Allah maha Adil... dia akan membalas segalanya.. sekarang pun banyak yg kt lihat.. tak perlu tunggu mati.. sampai turnnya terima la.(aku bkn doakan akan dpt balasannya.. tp itu la matematiknya)... btul kata pepatah HIDUP UMPAMA RODA ADA KALANYA KT DI ATAS DAN ADAKALANYA KT DI BAWAH... smpi masa kt akan di bawah juga.. aku juga sebagai manusia selalu leka dan alpa bila di atas.. bila dah kat bawah baru sedar... tu la manusia yg kerdil di bumi ciptaanNya ini..

aku berterima kasih.. kerana memberi aku kesedaraan.. dugaan yg datang pada aku tanda DIA Yang Maha Esa sayang kan aku supaya tidak lalai dengan perintahnya.. aku terima semuanya dengan REDHA.. aku berterima kasih kepada kengkawan pada semua... yg pernah membuat aku kecewa dan gembira.... semua ni membuatkan aku kenal erti dewasa dan lebih matang untuk terus hidup di bumi ini...

untuk semua kenalan sahabat kengkawan mahupun yg baru aku kenal atau dah lama.. aku memohon ampun dan maaf... dan aku doakan korang sentiasa bahagia dan di rahmati Allah selalu.. semoga segala impian aku dan korang semua akan menjadi kenyataan amin~

duka membawa bahagia.. semua aku lebih kuat dan tabah atas dugaan akan datang...

No comments:

Post a Comment

Kongsilah!