Tuesday, November 18, 2008

apa- apa ajer...


selamat hari selasa kengkawan
semoga ari ni terus ceria dan bahagia
ishh.. ari ni pink lagi..

-----------------------------------
sekadar pendapat.. bkn nk mengata bkn nk mengeji..
motivasikan diri aku sdri

ok la kenapa ek manusia dalam dunia suka merendah-rendahkan orang.. sebenarnya ita tak faham.. walaupun org lebih tua.. walaupun lebih pengalaman.. walaupun org tu berkelulusan tinggi dan apa gak semuanya sama jer.. kan semua harus dpt layanan seperti manusia.. atas permerhatian dan pengalaman sdri.. tak semestinya org yg berjawatan tinggi.. tak sementinya tahu semuanya.. mereka hanya tahu menyuruh jer.. mereka tak mula dr bawah.. dr pemprosesan kerja yg awal.. kalo mula dr situ mesti mereka fahami situasi sebenarnya..

cuma satu jer yg ita rasakan benda ni bagus dan baik.. walaupun apa bidang keja.. kerajaan mahupun swasta... hargai staff bahawan anda.. kerana kalo bkn kerja meraka semua tak kan jadi.. lagi2 kalo kt sesama melayu dan islam... bantu mereka,, bkn tuk mengata dan mengeji.. tuk kesenangan diri sdri..

benda ni pernah berlaku pada ita satu ketika dlu.. masa kerja kat kampeni lama... dan skrg ramai kengkawan yg luahkan benda yg sama.. ita tahu kemana juga kt pergi kt akan jumpa benda yg sama.. tp sekurang- kuranganya buat diri ita lebih bersedia dengan org2 yg mcm ni.. org yg perasan bagus,, org yg tak gaku kesilapan,, org yg perasaan bos,, org yg tuju kesalahan sdri kat org.. semua mcm2..

buat diri ita sdri jgn jadi macam ni.... KATAKAN TAK NAK!!!

6 comments:

  1. salam eita..
    "Lebih sudu dari kuah.." Gitulah gayanya dgn org2 yg camni. Kekadang tu org2 camni lah yg tak ada produktiviti langsung, suka jadi mandur tak bertauliah.. uncle dah muak dgn org2 camni. Dalam umur uncle yang dah nak masuk kategori emas ni, sapa2 yg perasan mcm tu, uncle cuma perlu cakap ngan diorang... "Lu bole blah..." Tapi untuk eita, uncle nasihatkan supaya bnyk2 bersabar & berdoa supaya kita tak jadi mcm dia...

    Kemana saja kita pergi, orang2 macam ni tak akan pupus. Malah makin bercambah macam cendawan di kayu reput. Dalam dunia globalisasi ni, orang2 camgini sentiasa merayau & merayap mencari mangsa.

    Hati-hati lah eita...

    ReplyDelete
  2. thanks uncle sungguh bermakna kata2 ni.. ita suka sgt... yer ita akan berhati2

    ReplyDelete
  3. skrg dia di atas....dia lupe satu hari nanti dia akan berada di bwah juga....hidup kita ibarat roda...hanya masa penentu segala...

    kita hanya timun mereka durian..silap hari kita yg terluka dek krn duri mereka2 ittew...

    sabar yer eita....

    ReplyDelete
  4. kata kan tidak pada Dadah..hehehhe.relax la ita...depend cmana kau nk hadle je

    ReplyDelete
  5. kata kan tidak pada Dadah..hehehhe.relax la ita...depend cmana kau nk hadle je

    ReplyDelete
  6. kak su thanks..


    fahmie... thanks..

    ReplyDelete

PENEGASAN @ PERINGATAN
SEGALA APA SAHAJA YG DI TULIS DI BLOG INI ADALAH HAK PERIBADI SAYA.. KAWAN2 MAHUPUN RAKAN SEPEJABAT & JUGA AHLI KELUARGA YG MUNGKIN DAN KONON AKAN TERASA SILA ABAIKAN KERANA PERASAAN ANDA TIDAK AKAN DI LAYAN.. KERANA HANYA DI SINI TEMPAT SAYA BERCERITA KISAH GEMBIRA MAHUPUN SEDIH. HARAP MAKLUM!

Kongsilah!