Sunday, July 22, 2012

Hari Pertama Ramadan

Assalamuaikum... Selamat tengah hari.

Hari pertama ramadan baby sangat baik. Ibu dapat puasa sampai waktu berbuka alhamdulillah. Baby x meragam pun tendang tendang pun tak ada. Samapi waktu buka baby masih lagi kuat seperti semangat ibu untuk berpuasa. Ibu juga bersemangat untuk buat solat sunat terawikh baby pun masih bersemangat hingga la waktu tido si ibu baby bergerak aktif smpi la pagi nak sahur tadi. Tapi kalo baby tak bergerak ibu pula yang risau. Sampai ibu sibuk cakap pada ayah kenapa ni baby tak gerak ni.. Alahai gitu la pengalaman pertama saya berpuasa ketika mengandung.. Alahamdulillah syukur atas rezeki Allah :)

Oklah nak kongsi sikit apa yang ita makan ketika sahur supaya mampu bertahan. Pertama sekali seharusnya berdoa pada yang maha Esa supaya ibundan baby di beri kesihatan dan di kuatkan semangat. Macam biasa la kan makan ubatnyg klinik bekalkan dulu obimin. Ita makan spirulina 5 biji sebelum makan. Susu kotak perisa stawberi saiz kanak-kanak sbb bila yang besar tak boleh abis. Makan nasi dengan 2 protin ita makan telor dan ikan sayur dan kurma 3 biji. Alhamdulillah dengan saranan oleh doktor makanan ini ita mampu bertahan :)

Hari ini setakat hampir jam 1 tgh hari saya mampu bertahan.. Semoga terus bertahan hingga waktu buka insyaAllah..


No comments:

Post a Comment

PENEGASAN @ PERINGATAN
SEGALA APA SAHAJA YG DI TULIS DI BLOG INI ADALAH HAK PERIBADI SAYA.. KAWAN2 MAHUPUN RAKAN SEPEJABAT & JUGA AHLI KELUARGA YG MUNGKIN DAN KONON AKAN TERASA SILA ABAIKAN KERANA PERASAAN ANDA TIDAK AKAN DI LAYAN.. KERANA HANYA DI SINI TEMPAT SAYA BERCERITA KISAH GEMBIRA MAHUPUN SEDIH. HARAP MAKLUM!

Kongsilah!