Thursday, July 26, 2012

Ramadan Ke 6

Alhamdulillah ita masih mampu bertahan untuk puasa penuh hingga puasa ke 6 ini. semoga niat untuk puasa sebulan di perkenankan oleh Allah amin. Baby pun setakat ni tidak ada masalah ketika ibunya berpuasa. setiap pagi bila ita sahur ita sentiasa bagitahu baby. kita sahur ni hari ini kita puasa jam 7.30malam nanti baru buka. bersyukur sangat sebab baby memahaminya. semoga anak ibu dapat jadi anak yg soleh, bijak pandai  dan mendengar kata amin.

Dugaan.. dugaan.. dugaan.. kadang-kadang hidup ini tak selalunya gembirakan. tak adil pula kalau selalu kegembiraan  buat kita jer. jadi sekali-sekali kena ada dugaan yer tak? dalam bulan yg baik ini kita di uji sebab Allah sayangkan kita kan? terima kasih Ya Allah. 

kadang-kadang kite diam kite senyum bukan bermakna kita takut bukan bermakna kita mengalah. tapi kita hormat sesorang itu. tapi kadang-kadang rasa hormat boleh hilang kalau dah melapau sangat. kita sebagai manusia selalu perasaan kita hebat kita je yg bagus dari orang lain. kita tak pernah sedar kelemahan atau masalah diri kita sendirikan? kadang-kadang itu pentingnya muhasabah diri mencari kelebihan dan kekurangan diri sendiri. kita tahu nk cari kelemahan dan kesalahan orang jer kan? 

bila umur kita semankin meningkat kite cubalah belajar apa yg kurang dlm diri kita. supaya tak la nampak macam kita ni kurang matang atau tak faham sesuatu. belajar cara komunikasi dengan baik kerana dengan komuunikasi  yg baik tidak akan ada hati yang terguris.pernah dengarkan setiap kali umur kita genap kita kena berubah kalo kita tak berubah sampai bila-bila kita mcm itu jer. 

Dugaan ita dahlah hari ni layan perasaan sebab hati terguris. masak lambat jam 6.30 baru nk start masak. tgh masak gas abis. mintak tolong en suami pi beli tapi org yg hantar. boleh hantar lepas buka pula alahai makan la apa yg ada jer dulu. kurma air dan kueh. kesian kan? tak perlah hidup tanpa dugaan tak seronok la kan.. sama je hari-hari. Allah uji kt sbb dia sayang kita. syukur Alhamdulillah.. 

kesian baby bila ibu stress baby pun ikut stress kan.. tp ayah kata baby tahu ibu sedih sbb tu baby bergerak selalu sebab nk bagi ibu happy.. memang ibu rasa gembira bila baby bergerak aktif. terima kasih ya Allah kerana beri hambamu rasa semua ini.. bersyukur sangat. cukup la setakat ini. nite.. 

BERSABARLAH DAN BERISTIFAR DENGAN SEGALA DUGAAN SEMOGA KEBAIKKAN MILIK KITA. 

nota eitakz: selalu bila kite kesian kat orang kenapa orang tak kesian kat kita eh?

No comments:

Post a Comment

PENEGASAN @ PERINGATAN
SEGALA APA SAHAJA YG DI TULIS DI BLOG INI ADALAH HAK PERIBADI SAYA.. KAWAN2 MAHUPUN RAKAN SEPEJABAT & JUGA AHLI KELUARGA YG MUNGKIN DAN KONON AKAN TERASA SILA ABAIKAN KERANA PERASAAN ANDA TIDAK AKAN DI LAYAN.. KERANA HANYA DI SINI TEMPAT SAYA BERCERITA KISAH GEMBIRA MAHUPUN SEDIH. HARAP MAKLUM!

Kongsilah!