Friday, July 27, 2012

Baby 28 Minggu / 7 Bulan :)

Assalamualaikum selamat berpuasa dah 7 hari kita berpuasa. 

Hari Insin hari itu ita pergi permeriksaan doktor untuk bayi dalam kandungan kini usianya sudah pun menjangkau 7 bulan Alhamdulillah dah besar rupanyer anak ibu ini. lagi dua bulan insyaAllah boleh jadi kawan ibu dia. ita tak pernah putus berdoa semoga bayi dalam kandungan ini dalam keadaan sihat sempurna dan ita dapat lahirkan dia dengan sihat dan baik amin. Buat pertama kalinya mengandung memang sangat teruja dengan kurniaan Allah ini. kadang-kadang kita terfikir benda yang baik kadang-kadang kita terfikir benda yang buruk. tapi dalam hati sentiasa berdoa semoga semuanya baik-baik sahaja, 

Kesihatan saya semasa mengadung setiap kali permeriksaan sangat baik. saya tidak menpunyai tekanan darah tinggi, saya tidak mempunyai kencing manis mahupun kencing kotor cuma kadar kepekatan darah saja naik turun. HB saya pernah turun sampai 8 bacaannya. tapi sekarang alhamdulillah walaupun tak naik banyak seperti yg dikehendaki tapi cukup samapi bacaan 11 kira masih baikkan untuk ibu mengandung. selain tu buku merah penuh dengan pen berwarna merah sebab berat badan berlebihan hahaha nasiblah memang gemuk nak buat mcm manakan? selalu orang kaitan kegemukkan saya dengan sakit kecing manis atau darah tinggi semasa mengandung bersyukur sangat kerana di hindarkan dari sakit-sakit semoga segalanya di permudahkan amin

Perkembangan Bayi dalam kandungan dia sangat sihat deyutan jantung dia normal alhamdulillah dia sihat dan dia sangat aktif dalam perut. dia sudah pandai mendengar kata-kata ibu dab ayahnya bertindak balas dengan gerakkan. seronok sangat. kadang-kadang leka ita bila layan dia dalam perut. kadang-kadang timbul rasa teruja nak tunggu dia lahir. semoga ita dapat lahirkan bayi ini dengan selamat amin.

nota eitakz: sekarang ini ita tengah nk buat persiapan barang untuk baby. iya la kan dah 7 bulan kalo tak buat apa-apa lagi nanti tiba masa nk beranak tak de persiapan. semoga segalanya di permudahkan amin.. 

No comments:

Post a Comment

PENEGASAN @ PERINGATAN
SEGALA APA SAHAJA YG DI TULIS DI BLOG INI ADALAH HAK PERIBADI SAYA.. KAWAN2 MAHUPUN RAKAN SEPEJABAT & JUGA AHLI KELUARGA YG MUNGKIN DAN KONON AKAN TERASA SILA ABAIKAN KERANA PERASAAN ANDA TIDAK AKAN DI LAYAN.. KERANA HANYA DI SINI TEMPAT SAYA BERCERITA KISAH GEMBIRA MAHUPUN SEDIH. HARAP MAKLUM!

Kongsilah!